Wspinaczka wysokogórska – jak zacząć?

Jest ona definiowana jako zwora skały, gdzie ciało w pionie dokonuje wsparcia. Człowiek sam wchodzi na co pozwalają wzdłużne stopy zasadniczo od góry do dołu.

Prawie wszystkie struktury na skale, który może służyć jako przyczółek oferują również możliwość uzyskania wsparcia, ale tylko opracowana technika wspinaczki wysokogórskiej stosowania podpór pozwala wykorzystać najmniejsze nierówności. Potraktuj to jako aeroby na czczo.

Od czego zacząć przygodę ze wspinaczką wysokogórską?

wspinaczka wysokogórskaButy odgrywają rolę niezmiernie ważną w inny sposób za pomocą stóp we wspinaczce. Mieszankę przyczepność podeszwy, a także kształtu buta, są ważnymi czynnikami, które określają wsparcie techniki stosowane przez wspinacza. Podczas załadunku ciśnienie na podeszwach butów i kąt między buta i skały są poprawne. Na mały i drobny obsługuje najbardziej skuteczne część podeszwy jaką jest wewnętrzną krawędzią dużego palca.

Często struktura skały zapobiega tej pozycji stopy i tak musisz stać się czołowo na palce. Wymaga to większej siły palców i łydki, ponieważ siły odbywa się przy kącie niekorzystne. Czołowej technika jest głównie stosowana na wapiennej skale, w płytkich otworach. Ze względu na anatomię stóp znacznie bardziej zwarty niż palców, możliwości blokowania są bardzo ograniczone i używać tylko skręcanie i dźwigni.

Praca nóg podczas wspinaczki wysokogórskiej

Nogi i przede wszystkim stopy (w przestrzeganie) są wykorzystywane w sposób najbardziej efektywny, gdy próbuje się doprowadzić w kontakcie ze skały największe możliwe powierzchni podeszwy. Techniki wspinaczkowe są różne i różnie wpływają na zmęczenie i tym samym spalanie kalorii,

W klasycznej wspinaczki, nogi grały tylko funkcję wsparcia i wzdłużne progresji. Dziś ekstremalna wspinaczka wysokogórska całkowicie porzuciła tę opinię. Z wysoki stopień trudności obecnie osiągnęła kończyny dolne są podane możliwości bardzo szerokie zastosowanie, w których należy przeprowadzić „aktywnej pracy”:

  1. Z pięty pod ciśnieniem i trakcji (stóp hak).
  2. Z górnej części stóp w trakcji (Toehook).

Dlatego skupiamy uwagę zarówno na przepływ masy, czyli środek ciężkości który jest reprezentowany przez punkt w obrębie miednicy i na wzdłużne nogi. Trzeba też nauczyć się całkowicie oddzielić ruch miednicy od tej stopy. Jest to istotne, aby zawsze być w stanie równowagi, kiedy poruszamy od wsparcia jeden do drugiego.

W przypadkach, gdzie musimy używać rąk skrupulatnie możemy osiągnąć równowagę poprzez umieszczenie miednicy na pionowej powierzchni styku stóp, ale gdy tarcie podeszwy nie jest wystarczająco, aby wspierać nas, będziemy rozprowadzać masę na wszystkich kończyn.

Sport ekstremalny – wspinaczka wysokogórska (sprawdź sprzęt)

Aby dowiedzieć się, wartość graniczna przyczepność obuwia, którą warto wspiąć się na głazy na małe wysokości od podłoża. Ważne jest, aby czuć przede wszystkim odpowiednie struktury ciała należy podjąć w przypadku odpoczynku nogi w przestrzeganie przy użyciu uchwyty. W związku z tym, zachodzi konieczność wykonywania do identyfikacji „limit moment” gospodarstwa stóp w przestrzeganie, w celu uzyskania niezbędnej czułości: to jest właśnie to, w rzeczywistości, który pozwala nam zaoszczędzić energii broni, niezależnie od pozycji rąk na skale.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *