Czy uważasz, że utrata wagi, a następnie powstrzymywanie jej od prawdziwej walki, to prawdziwa walka? Nie martw się… nie tylko ty.

Ale dobra wiadomość jest taka, że tylko poprzez wprowadzenie kilku prostych zmian w naszych nawykach żywieniowych i aktywności fizycznej, w sposób, który możemy utrzymać i utrzymać do końca życia (a nie poprzez krótkotrwałe odżywianie) możemy schudnąć, utrzymać ją z dala i poprawić nasze zdrowie na całe życie.

Realistyczne cele

Dobrym miejscem do rozpoczęcia jest dostosowanie tych starych nawyków poprzez wyznaczenie realistycznych celów.

Jednym ze sposobów, aby zacząć to robić, jest prowadzenie prostego pamiętnika przez kilka tygodni, aby śledzić nasze jedzenie i aktywność fizyczną, ponieważ może to pomóc w ustaleniu osiągalnych celów i zaplanowaniu pozytywnych zmian, aby je osiągnąć.

Unikaj „szybkiego ustalania”, pułapek odchudzających i niezdrowych diet typu „fad dieta”.

Uważaj na te pułapki odchudzające lub złe nawyki, które mogą przeszkadzać w osiągnięciu Twoich celów:

  • opuszczanie posiłków lub jedzenie w biegu
  • jedzenie i picie w celu złagodzenia stresu
  • zbyt częste spożywanie wygodnych potraw, zamiast przygotowywania domowych posiłków ze świeżych składników

Trzymaj się z dala od diet, które:

  • zakazują określonej zdrowej żywności lub całej grupy żywnościowej
  • obiecać szybkie i cudowne rezultaty
  • nie są naukowo uzasadnione ani zatwierdzone przez akredytowanych pracowników służby zdrowia.

Diety Quick-fix nie pomagają w poprawie długoterminowych nawyków żywieniowych lub trwałej utraty wagi i często mogą również powodować szkodliwe skutki uboczne (otwiera się w nowym oknie) dla zdrowia.

Jak szybko należy schudnąć?

Po określeniu swojej zdrowej wagi, ważne jest, aby wyznaczyć realistyczny i długoterminowy cel, który jest zarówno osiągalny, jak i oparty na zdrowym odżywianiu i aktywności.

Dla zdrowych osób dorosłych zalecane tempo utraty wagi wynosi od 0,5 do 1,0 kg tygodniowo.

Dobry początek z tymi poradami dotyczącymi zdrowego odchudzania

  • regularne zdrowe posiłki – w tym śniadanie (otwiera się w nowym oknie) – z odpowiednimi ilościami z każdej z pięciu grup odżywczych (otwiera się w nowym oknie), aby dopasować je do indywidualnych potrzeb energetycznych.
  • zmniejszyć te wielkości porcji, aby uniknąć przegryzania (z dodatkowym bonusem w postaci oszczędności na rachunku za żywność)
  • sprawdzić, czy nie przesadzasz z kategorią „dyskrecjonalne produkty spożywcze (otwiera się w nowym oknie)”, ponieważ te produkty spożywcze i napoje mają zwykle wysoką zawartość kilodżuli ze względu na zawartość tłuszczu, cukru lub alkoholu.
  • jeść powoli i przestać, gdy jest wygodnie napełniony
  • Nie zatrzymuj się, siadaj mniej i ustalaj cele, aby być bardziej aktywnym każdego dnia.
    wstępnie zaplanować tygodniowe menu i listę zakupów oraz nauczyć się śledzić panele żywieniowe na etykietach produktów spożywczych
  • przestawić się na zdrowe nawyki kulinarne i poszukać prostych, smacznych i zdrowych przepisów, którymi może cieszyć się cała rodzina
  • zamienić słodkie napoje na wodę. Oglądajcie Swap It and Save! Pomysły na zapisanie talii (otwiera się w nowym oknie) wideo.
  • unikaj „głodnego skubania” między posiłkami lub gdy jesteś rozproszony, np. podczas oglądania telewizji lub filmów
  • nauczyć się pewnie mówić „nie dzięki” drugiemu serwowaniu i wysokoenergetycznym deserom. Na koniec posiłek zjedz pyszne owoce.
  • Zredukuj ilość żywności wysokosłodzonej i wysokotłuszczowej i idź po więcej owoców i warzyw (otwiera się w nowym oknie).
  • Podczas jedzenia na mieście należy dokładnie sprawdzić menu fast foodów, w tym liczbę kilodżuli i ich rozmiary. Zamiast tego spróbuj tych zdrowszych pomysłów na jedzenie poza domem.
  • pić dużo wody i jeśli zdecydujesz się pić alkohol zamówić przy szklance i łyk powoli
  • nagradzać swoje osiągnięcia po drodze i poświęcać czas na coś, co sprawia, że czujesz się dobrze, ale trzymać się z dala od używania jedzenia i picia jako nagrody.
  • Szukaj pozytywnego wsparcia u przyjaciół i innych osób, aby pomóc osiągnąć swoje długoterminowe cele.

Kto może pomóc i wesprzeć Cię w utracie wagi?

Istnieje wiele programów odchudzania, usług i produktów, które mogą pomóc w utracie wagi. Weight Management Council Poland (otwiera się w nowym oknie) dostarcza informacji o najlepszych praktykach w zakresie odchudzania. Wykorzystaj te informacje, aby zdecydować, jakie podejście będzie dla Ciebie najlepsze.

Warto sprawdzać również portale, które dostarczają wiele informacji na temat odchudzania. Poniżej znajdują się 3 bardzo popularne:

www.dieto-terapia.pl – bardzo dobrze wytłumaczone diety, która jest najlepsza dla Ciebie, porady od której zacząć. Zajrzyj aby ustalić plan odchudzania i mieć świadomość od czego zacząć!

www.daburdirect.pl – tutaj jest sporo recenzji leków i suplementów na odchudzanie. Jeżeli szukasz czegoś co ci pomoże szybko schudnąć i chcesz w siebie zainwestować to polecamy tutaj sprawdzić informacje.

www.zdrowyportal.org – portal gdzie znajdziesz informacje na temat ogólnie pojętego zdrowia. Pamiętaj, że nadwaga często bierze się z innych aspektów takich jak stress czy problemy z trawieniem. Sprawdzaj tę stronę, aby zadbać o swoje zdrowie.

Twój lekarz, akredytowany dietetyk praktykujący (otwiera się w nowym oknie), fizjolog ćwiczeń lub psycholog będzie również w stanie pomóc.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *