Dlaczego nie możesz chudnąć na diecie ketoDieta keto zyskała ogromną popularność jako sposób na schudnięcie i poprawę zdrowia. Ale nie wszyscy chudną na keto, a niektórzy przestają tracić na wadze po kilku miesiącach. Jeśli nie spełniasz swoich celów wagowych, być może będziesz musiał dokonać pewnych zmian lub porozmawiać z zarejestrowanym dietetykiem.

Po pierwsze, upewnij się, że jesteś w ketozie

Głównym celem diety keto jest wysłanie ciała na ketozę. W ketozie, Twój metabolizm zmienia się i zaczyna spalać tłuszcz zamiast węglowodanów, aby zasilić Twój organizm.

Jednakże, może to wymagać wiele starannego planowania, aby umieścić swoje ciało w ketozie. Podczas gdy na keto, Twoja dieta składa się z 60% do 75% tłuszczu, 20% do 30% białka i 5% do 10% węglowodanów. Jest to sprzeczne z normalną amerykańską dietą, która zawiera ponad 50% węglowodanów.

Możesz sprawdzić, czy naprawdę jesteś w ketozie, używając pasków do badania moczu w domu. Paski te wykrywają ketony, substancje, które tworzy twoja wątroba podczas przetwarzania tłuszczu. Jednak bycie w ketozie nie spowoduje utraty wagi, jeśli nadal przyjmujesz zbyt wiele kalorii, mówi Scott Keatley, RD, dietetyk w Keatley Medical Nutrition Therapy.

Większość ludzi traci na wadze na keto, jeśli robią to poprawnie

Jeśli ludzie prawidłowo stosują dietę keto, to dość rzadko zdarza się, aby nie schudnąć, mówi Keatley.

Ale utrata wagi na diecie keto jest jak utrata wagi na każdej diecie – trzeba spalić więcej kalorii w ciągu dnia, niż się je spożywa. Ograniczenie nie musi być ekstremalne, ale powinno się mieć deficyt kalorii. Ketoza sprawia, że jest to trochę łatwiejsze, ponieważ zmniejsza apetyt, więc jesteś mniej głodny, a tym samym mniej skłonny do przejadania się. Zainteresuj się także suplementami takimi jak www.znaneleki.pl/african-mango/ na przyśpieszenie odchudzania.

Jeśli jednak ograniczysz za dużo kalorii – do mniej niż 1200 dziennie dla przeciętnego dorosłego człowieka – może to również spowolnić Twoje cele związane z utratą wagi. Bo kiedy nie jesz wystarczająco dużo, może to spowodować, że Twoje ciało przejdzie w tryb głodowy, w którym Twój metabolizm spowolni się i możesz przestać chudnąć.

Uwaga boczna: Jeśli stosujesz dietę keto z powodów zdrowotnych i nie chcesz schudnąć, umieszczenie ciała w ketozie może pomóc – pod warunkiem, że stosujesz dietę w sposób zdrowy, na przykład poprzez zminimalizowanie ilości przetworzonego i czerwonego mięsa oraz nadanie priorytetu tłuszczom roślinnym, takim jak awokado, oliwki i orzechy.

Metabolizm na Keto

Nawet jeśli utrzymujesz swój metabolizm w górę, utrata wagi może nadal zwalniać w czasie. Podczas cięcia kalorii i utraty wagi, Twoje ciało dostosuje się do zmiany i zacznie potrzebować mniej kalorii, aby utrzymać się w ruchu, mówi Keatley. Innymi słowy, ludzie mają tendencję do trafienia na płaskowyż utraty wagi.

Keatley mówi jednak, że nie należy używać wagi jako jedynej miary postępu. Chudy mięsień jest gęstszy niż tłuszcz, więc spalanie tłuszczu i budowanie mięśni może faktycznie prowadzić do niewielkiego wzrostu wagi. „Waga może cię przestraszyć, gdy zmiana jest pozytywna” – mówi Keatley.

Wreszcie, dieta keto może mieć pewne ekstremalne ograniczenia dotyczące jedzenia. Jeśli zastanawiasz się nad wypróbowaniem diety keto, aby schudnąć, Keatley mówi: „Radziłbym każdemu, kto myśli o diecie keto, aby porozmawiał ze swoim lekarzem i dietetykiem przed, w trakcie i po zakończeniu”.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *